Retourbeleid

Retourbeleid Blij Eitje

Bij Blij Eitje willen we dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht je om welke reden dan ook niet helemaal blij zijn met je bestelling, dan kun je gebruikmaken van ons retourbeleid.


1. Retourperiode

Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling om je aankoop te retourneren.
Deze bedenktijd begint op de dag dat jij (of een door jou aangewezen derde) de laatste goederen fysiek in bezit krijgt.


2. Voorwaarden voor retour

  • Producten moeten in originele, ongebruikte staat verkeren
  • Originele verpakking en labels moeten intact zijn
  • Graag het product/de producten correct inpakken:
  • In de onbeschreven en onbeplakte originele productverpakking
  • Vervolgens in een stevige en nette oververpakking
  • Hygiënische producten kunnen om gezondheidsredenen niet geretourneerd worden
  • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van retour
  • Retourzendingen zijn voor eigen risico
  • De directe retourkosten zijn voor de klant
  • Een eventuele terugbetaling vindt doorgaans plaats binnen 2 weken na ontvangst van je retour

3. Retourproces

  1. Log in bij je account
  2. Voer in het veld 'E-mail' je e-mailadres in en klik op 'Doorgaan'
  3. Open in je e-mailaccount de e-mail van onze winkel en kopieer de verificatiecode (6 cijfers)
  4. Ga terug naar de webshop en voer de verificatiecode in
  5. Klik op 'Retour aanvragen' bij de bestelling waarvoor je de aanvraag wil indienen
  6. Als je bestelling meer dan één artikel bevat, selecteer je de artikelen die je wil retourneren
  7. Selecteer een reden voor de retour en voeg eventueel een opmerking toe
  8. Klik op 'Retour aanvragen'
  9. Schaf een retourlabel aan en verzend het naar ons retouradres.
  10. Via deze link kun je direct naar het klantaccount

➡️ Je ontvangt van ons een bericht met het retouradres.
Je kunt zelf een retourlabel aanschaffen en ons het pakket toesturen.


4. Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Aangepaste producten (speciale bestellingen of gepersonaliseerde artikelen)
  • Hygiënische producten of artikelen voor persoonlijke verzorging (bijvoorbeeld beautyproducten)
  • Artikelen in de uitverkoop
  • Cadeaubonnen

Neem gerust contact met ons op als je twijfelt of jouw artikel geretourneerd kan worden.


5. Omruilen

Wil je een artikel omruilen?
De snelste manier is om het artikel dat je hebt te retourneren en het gewenste artikel apart te kopen zodra de retour is geaccepteerd.


6. Terugbetaling

Na ontvangst en controle van de geretourneerde producten krijg je binnen 14 dagen het aankoopbedrag teruggestort op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald. Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

➡️ Let op: De retourkosten zijn voor eigen rekening.


7. Beschadigde of verkeerde producten

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen?
Neem dan binnen 48 uur contact met ons op via Info@Blijeitje.nl.
Wij zorgen voor een snelle oplossing en dekken alle kosten.

Dit retourbeleid is opgesteld conform de Nederlandse wetgeving en geldt voor alle aankopen via onze webshop.